top of page

איפה לטייל במדריד? הכירו את השכונות השוות והמרכזיות של מדריד #מדריד #טיול #חופשה

מדריד, בירתה של ספרד היא עיר תוססת ומלאה באנרגיה וקסם אוונגרדי לצד מקומות מסורתיים. לכל אחת מן השכונות של מדריד אופי ייחודי משל עצמן והן מתגאות בזה שהן משמשות כל אחת בצורה עצמאית כמוקד ליצירתיות, אופנה ורב תרבותיות.


ערכנו בעבורכם רשימה של השכונות והאזורים שהכי שווה לטייל בהם במדריד עם דגש על אופי השכונה כדי שתוכלו לבחור איפה לישון, איפה לבקר ואיפה לערוך קניות:


1. מלסניה Malasaña

שכונה של סטודנטים וצעירים שידועה ברוח הבוהמית והאווירה התוססת שלה, מלאסניה היא המוקד ההיפסטרי של מדריד. היא בנויה מרחובות צרים שמלאים ביצירות גרפיטי צבעוניות, חנויות בוטיק של אמנים מקומיים, בתי קפה מעוצבים ובלילה היא מרכז של חיי לילה ומועדוני טכנו.




2. צ'ואקה

דגל הגאווה הוא הסממן הבולט ביותר של שכונת צ'ואקה שנחשבת לרובע הגאה של מדריד (LGBTQ+). ברחבי השכונה עשרות ברים ומועדונים של הקהילה הגאה ומעבר לרוח הליברלית והמתירנית שלה צ'ואקה ידועה בזכות מגוון המסעדות האלגנטיות ושוק הטאפסים היוקרתי Mercado de San Antón. ביקור בשכונה הוא חובה לכל מי שאוהב את החיים הטובים.






3. לבאפייס Lavapiés

השכונה הרב תרבותית ביותר במדריד שמורכבת מתושבים מקומיים וממהגרים שהגיעו אל העיר מכל העולם. הסממן החשוב ביותר של השכונה הוא יצירות הגרפיטי המרשימות שצוירו על ידי אמנים בינלאומיים מכל העולם. מפעל הטבק לשעבר "טבקלרה" (Tabacalera) הוא בגדר חובה לכל מי שמחפש אומנות מחתרתית ולכן מומלץ להצטרף לסיור גרפיטי בשכונה. בשכונה יש מסעדות רבות של אוכל עולם, בתי קפה מסורתיים וכיכרות שמלאות בצעירים בשעות היום והלילה.




4. שכונת האותיות Huertas:

ווארטס מוכרת כרובע הספרותי והקלאסי של מדריד בו חיו ופעלו ענקים ספרותיים כמו מיגל דה סרוונטס ולופה דה וגה. כיום, רחובותיה זרועים בחנויות ספרים מקסימות, בתי קפה אופנתיים וברי טאפאס מסורתיים. אם אתם מבקרים בשכונה אל תפספסו את כיכר סנטה אנה (Plaza Santa Ana) המדהימה בה תוכלו לשתות באוויר הפתוח.




5. לה לטינה La Latina:

לה לטינה היא השכונה שכולם מבקרים בה בימי ראשון בשל שוק הפשפשים אל ראסטרו (El Rastro) שמתקיים בה בכל שבוע בין השעות 09:00-15:00. לאחר שהשוק נסגר תוכלו להנות ממגוון מסעדות הטאפאסים של השכונה ומחנויות המזכרות והעתיקות שנמצאות בכל פינת רחוב.




6. סלמנקה Salamanca:

סלמנקה הוא הרובע היוקרתי ביותר של מדריד, השכונה מלאה בבבוטיקים של מעצבים, חנויות תכשיטים, ריהוט ועוד. הרחוב המומלץ ביותר הוא סראנו (Calle Serrano) בו תוכלו להנות מאווירה אלגנטית. בשכונה מסעדות עם אווירה מיוחדת ועשירה ולכן מומלץ לסעוד שם בשעות הערב. בין המסעדות המומלצות אמזוניקו (Amazonico) וטן וקון טן (Ten Con Ten).




7. שדרת הגראן ויה Gran Vía:

מכונה לעתים קרובות הברודווי העולמי של דוברי הספרדית שכן לאורך השדרה כולה נמצאים תיאטראות, בתי קולנוע ומבנים איקוניים שמארחים מחזות זמר ואירועי תרבות בשפה הספרדית מכל העולם. לאורך השדרה נמצאות חנויות של מיטב רשתות האופנה שרובנו מחפשים ZARA, PULL&BEAR, Primark ועוד...



bottom of page