top of page

סיור שכונות מיוחדות שלא רבים מהתיירים מכירים - הגרפיטי ואמנות הרחוב של מדריד


מרכז העיר מדריד הוא מוקד משיכה לעשרות מיליונים של תיירים בכל שנה. אפילו משבר covid-19 התקשה לעצור את זרם התיירות הבלתי פוסק. גם מתוך ספרד, גם מהשכנות באירופה, וגם מכל שאר רחבי העולם במרחקים של אוקינוסים שלמים.

הארמון של מדריד זוכה לביקורים רבים. כך גם כיכר Sol המפורסמת, וגם Plaza Mayor. ואכן, אלה נקודות חשובות, שאנו לא פוסחים עליהן במהלך הסיור החינמי שלנו במדריד הקלאסית.

אבל לא רחוק מהם, במרחק של ממש כמה רחובות, שוכנות כמה שכונות לא פחות מרתקות. השכונות המרכזיות מספרות את ההיסטוריה של בית המלוכה הספרדי ושל האימפריה. השכונות המעט יותר דרומיות חושפות פנים נוספות ומרתקות של מדריד לא פחות, ואולי אף יותר עבור חלק מהאנשים.


סיור השכונות המיוחדות שלנו לוקח אתכם למסע בעבר, בהווה ובעתיד של העיר מדריד

השכונות Lavapiés, La Latina, ושכונת Embajadores הן שכונות מרתקות. זאת משום שבכל פינת רחוב הן מציגות את הפנים המלאות של מדריד: בעבר, בהווה ובעתיד.

השכונות שבעבר היו השוליים של העיר, וכיום נמצאות ממש בלב מדריד, היו אזור מועדף למגורים על ידי אוכלוסיות חלשות יותר.



כך הוקם השוק השחור הראשון והמרכזי של מדריד כבר לפני מאות שנים. שוק El Rastro, כמובן, שעדיין פעיל מדי יום ראשון.

בשנים האחרונות, השכונות עוברות תהליך של ג'נטריפיקציה, מה שהופך אותן למוקד עלייה לרגל של אמנים מכל רחבי אירופה ומכל רחבי העולם. אמנות הרחוב והגרפיטי הם ללא ספק המאפיין המרכזי של השכונות, וסיור השכונות המיוחדות שלנו נוגע בעיקר להיבטים האלה שלהן.


מבט לעתיד – מה מספרים לנו הקירות של השכונות המיוחדות של מדריד על הכיוון אליו העיר הולכת?

על השאלה הזאת ועוד אנו מנסים להשיב במסגרת הסיור המרתק שלנו בעקבות הגרפיטי ואמנות הרחוב של מדריד.

הסיור מתייחס להיסטוריה של השכונות, לסיפורים האישיים של האמנים, ולסודות הכמוסים ביותר שעומדים מאחורי היצירות החשובות של הגרפיטי ואמנות הרחוב במדריד.


דרך אגב, הגודל לא קובע. יצירות חשובות לא בהכרח גדולות יותר מאחרות. בסיור אנו ניתקל ביצירות ענק המקשטות בניינים שלמים, מהיסודות ועד הגג. אך ניתקל גם ביצירות שבקושי רואים, שמסתירות מאחוריהן הרבה היסטוריה, משמעות ורגשות.

אנו מזמינים אתכם להירשם עוד היום לאחד מהסיורים החינמיים שלנו בעקבות הגרפיטי ואמנות הרחוב של מדריד, וליהנות מכל הסודות של השכונות הכי מיוחדות של מדריד.


bottom of page