top of page

סיור "La Casa de Papel" – סוף סוף יוצאים מהמסך אל הרחובות

עודכן: 4 במאי 2021


בתקופת ה-Covid-19, אחוזי הצפייה בנטפליקס, באופן טבעי, הרקיעו שחקים. זה ממש לא מפתיע. מבלי אפשרות לצאת מהבית, פתאום התפנו המון שעות ביממה שהיה צריך למלא אותן באיזשהו אופן.


אחת מהסדרות הכי פופולריות בנטפליקס, שגם פתחה לעולם הזדמנות לצאת קצת מהשפה האנגלית ולעבור לשפה הספרדית, היא הסדרה המצליחה "Money Heist", או בשמה הספרדי – "La Casa de Papel". הסדרה מגוללת את סיפורה של חבורת שודדים צבעונית ומיוחדת, שמתאגדת סביב הפרופסור האידיאולוג בשביל לגנוב כסף – מבלי לגנוב אותו מאף אחד!

הרעיון בעונה הראשונה הוא הדפסת כסף במטבעה המלכותית של ספרד, וכבר לאחריה מיליוני לבבות ברחבי העולם נשבו בקסם הסדרה. בעונה השנייה, בה מתוכנן השוד היצירתי של רזרבות הזהב של בנק ספרד הנמצא בלב לבה של מדריד, ואנו כמובן מבקרים בו במסגרת הסיור בעקבות הסדרה – אחוזי הרייטינג פשוט נשברו, ובצדק.


הסיור בעקבות הסדרה משלב היסטוריה, מסתורין וחידות מאתגרות

הסיור בעקבות הסדרה משלב בצורה מרתקת בין ההיסטוריה של הזהב של האימפריה הספרדית, ובין נקודות העניין המרכזיות של הסדרה במרכז מדריד. נוסף על אלה, הסיור הוא אינטראקטיבי מאוד, כאשר המשתתפים צריכים לפצח צופן באמצעות חידות לא קלות לאורך המסלול, ובסופו רק הפותרים נכונה יקבלו את המפתח לתיבת האוצר עם הפרס.


כפי שאנו רואים בסיור בעקבות הסדרה, ההיסטוריה של הזהב הספרדי היא מרתקת, ומשתלבת עם ההיסטוריה של העיר מדריד ושל האימפריה הספרדית. בנוסף, הסיור בעקבות הסדרה נותן הזדמנות להכיר אזורים במדריד שתיירים, ואפילו לא מעט מקומיים, עדיין לא זכו להכיר.


דלגו במהלך הסיור בעקבות הסדרה על הגבול הדק שבין דמיון למציאות

הסדרה המצליחה הציתה בקרב רבים שאלות לגבי המקור של הזהב של ספרד, כמה ממנו באמת קיים, והאם בכלל ניתן להגיע אליו. במהלך הסיור אנחנו עונים על כל הספקות והשאלות, ואפילו נותנים טיפים למי שמתכנן לבצע שוד כזה (ספויילר: אל תטרחו, זה בלתי אפשרי)...


במהלך הסיור בעקבות הסדרה נדבר על המקורות הבעייתיים של הזהב, על מיקומו (החלקי) הנוכחי, וממש נראה בעיניים שלנו חלק ממערכת האבטחה של מטילי הזהב של האימפריה הספרדית, אחת האימפריות הכי גדולות בכל הזמנים, ותבינו מהר מאוד עד כמה המשימה קשה.


חושבים שאתם מסוגלים לשבור את הצופן ולזכות בפרס? ההיסטוריה של הזהב הספרדי מרתקת גם אתכם? רוצים לגלות עוד סודות מקומיים?

סוף סוף אפשר לצאת מהמסך, ולחוות ברגליים את הסדרה המצליחה של נטפליקס במהלך הסיור בעקבות הסדרה.

הצטרפו לאחד מהסיורים שלנו בעקבות הסדרה, ואנו מבטיחים לכם שתישארו בסופו בפה פעור ועם טעם (מתוק) של עוד.


bottom of page