top of page

המדריך המלא לחופשה המושלמת במדריד - חלק שני

עודכן: 10 בפבר׳ 2023


יום שלישי - ביקור בשוק הפשפשים ונסיעה לטולדו הקסומה

בימי ראשון מתקיים במדריד שוק הפשפשים אל ראסטרו (Rastro El .(זהו כנראה שוק הפשפשים הגדול ביותר בספרד, והוא קיים כבר 400 שנה.השוק מתפרס על גבי כמה רחובות בשכונת לה לטינה השוקקת. כדאי לעצור לשתות בירה ולאכול טאפאס בין הגיחות לדוכנים הרבים. לאחר סיבוב בוקר בשוק מומלץ לבקר באחת הערים היפות בספרד - טולדו בה תוכלו להיחשף לימי הזוהר של האימפריה הספרדית שעיר בירתה טולדו שימשה כמרכז תרבותי להיודים, מוסלמים ונוצרים שחיו בה בדו קיום.


טולדו היא עיר עתיקה יפה ומוקפת נהר ונמצאות בה פנינות היסטוריות כמעט בכל פינה. בין האתרים המרכזיים שיש לראות בעיר, נוכל למנות את כיכר זוכודובר, קתדרלת פרימה דה טולדו, בית הכנסת אל טרנסיטו, המקווה העתיק, כיכר העירייה, בית שמואל הלוי אבולעפיה, כנסיית סנטו טומה ועוד. לטולדו ניתן להגיע ממדריד באופן עצמאי, אם כי מומלץ להצטרף לסיור שעוצר בנקודות תצפית פנורמיות על נהר הטאחו המקיף אותה ועם מדריך מקומי שמכיר ויודע את ההיסטוריה מאחורי האתרים המוכרים. אם אתם כבר בטולדו אל תשכחו לטעום את המרציפן המקומי שמפורסם בכל העולם.


יום רביעי - שופינג טרנדי, שיטוט בין יצירות גרפיטי וסיור חיי לילה

סיבה בפניי עצמה להגיע למדריד היא קניות. מדריד מלאה בקניונים ענקיים כמעט בכל פינה. אחד המפורסמים והפופולריים שבהם הוא האל קורטה אינגס (Inglés Corte El .(במדריד לבדה יש כ-13 סניפים, כל אחד עם לפחות 7 קומות. אפשרות נוספת לקניות הוא כמובן הפרימארק הגדול באירופה - קניון בעל חמש קומות הנמצא על הגראן וייה, שם תוכלו למצוא מגוון בגדים לכל המשפחה באיכות מספקת ובמחירים זולים במיוחד.


לאחר שנרגעתם מהקניות מומלץ לשוטט באחד האיזורים הטרנדיים במדריד - לה לטינה (Latina La (ולאבפייס (Lavapiés .(שכונות אלה הן איזור "האנדרגראונד של מדריד" והן משמעותית פחות תיירותיות מאשר איזור הגראן וייה, למשל. בשכונות הללו ישנם קירות רבים המוקדשים לאמני גרפיטי המעבירים מסרים בעזרת הציורים הססגוניים שלהם, הקשורים לרוב לסוגיות שונות בשכונה או בעיר.

מומלץ לקחת סיור מודרך באיזור זה, שכן מאחורי כל גרפיטי מסתתר סיפור מעניין, ואין כמו עיניים מקומיות כדי להפיק את המירב מהחוויה. סיבה נוספת להגיע למדריד היא חיי הלילה המשוגעים שלה - במדריד ישנו שפע רחב של מקומות בילוי, פאבים ומסיבות עד אור הבוקר.

האיזורים המומלצים לחוות בהם את חיי הלילה הן השכונות מלסניה (Malasaña (האלטרנטיבית, וצ'ואקה (Chueca ,(שהיא בית חם לקהילה הגאה. אם אתם רוצים חוויה מיוחדת הצטרפו לסיור חיי לילה ואלכוהול במסגרתו תזכו לשתות משקאות ספרדים טיפוסיים ולהיכנס לפאבים המיוחדים ביותר שחלקם באוויר וחלקם מתחת לקרקע.


bottom of page